توافق آمریکا، عربستان و امارات بر سر نشست‌های مشترک ضد ایرانی

کاخ سفید در این گزارش ضمن اشاره به دیدار روز جمعه مشاوران امنیت ملی آمریکا، عربستان و امارات متحده  در کاخ سفید مدعی شد در این دیدار درباره مسائل استراتژیک مهم  به بحث پرداخته شد و مقامات سه کشور خواستار تلاش‌های مشترک برای مقابله با نفوذ ایران و رفتار تحریک‌آمیز آن شدند.

در گزارش کاخ سفید آمده که چند مقام ارشد وزارت خارجه، وزارت دفاع، وزارت خزانه‌داری و جامعه اطلاعاتی آمریکا هم در این نشست حضور داشتند.

در ادامه این گزارش آمده است مقام‌های شرکت‌کننده در این نشست در واشنگتن توافق کردند تا به طور منظم جلسات سه جانبه‌ای را برگزار کنند و مدعی شدند تا در این جلسات چارچوب‌هایی برای کاهش تهدید امنیت منطقه‌ای و ایجاد صلح، ثبات و رونق اقتصادی بیشتر در خاورمیانه شکل دهند.

همچنین مشاور امنیت ملی دولت افغانستان در یک نشست ویژه با مشاوران امنیتی این سه کشور درباره راه‌های مشارکت آمریکا، عربستان و امارات با افغانستان برای حمایت از دولت کابل و ایجاد شرایط صلح پایدار در افغانستان بحث کرد.

در گزارش کاخ سفید در مورد تصمیمات یا پیشنهاد‌های جلسه سه‌جانبه درباره ایران و همچنین جلسه چهارجانبه درباره افغانستان توضیحات بیشتری ارائه نشده است.

خبر برگزاری نشست‌های مربوط به روز جمعه در واشنگتن در حالی منتشر می‌شود که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در سفر دو هفته‌ای خود به آمریکا به سر می‌برد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پیش از این در ابراز نظری خصمانه علیه ایران مدعی شد ایران به دولت سوریه و گروه‌های تروریستی در سوریه عراق و یمن ۱۶ میلیارد دلار کمک کرده است.

ترامپ  همچنین موضع‌گیری تند و خصمانه‌ی خود نسبت به ایران را در گزارش بازنگری وضعیت هسته‌ای آمریکا که در دوم فوریه سال جاری منتشر شد نیز به نمایش گذاشت. در این گزارش آمده است سیاست جمهوری اسلامی ایران در خاورمیانه، نفوذ آمریکا را در منطقه تهدیدی برای رسیدن به هدف خود برای تبدیل شدن به قدرت اصلی منطقه قلمداد می‌کند.

رئیس جمهور آمریکا همچنین در ادامه رویکرد خصمانه خود نسبت به ایران بار‌ها طرح جامعه اقدام مشترک موسوم به برجام را که در سال  ۲۰۱۵ به امضاء کشور‌های روسیه، فرانسه، انگلیس، چین، آلمان، ایران و آمریکا رسید، محکوم کرده است. در این طرح خواستار لغو تدریجی تحریم‌ها اعمال شده علیه ایران در مقابل ایجاد اطمینان از سوی این کشور درباره صلح‌آمیز بودن برنامه‌های هسته‌ای شد. ترامپ تهدید کرده است درصورت اصلاح نشدن برجام آمریکا از آن خارج می‌شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: آمریکااماراتعربستانایرانضد ایرانیپاتوق پرتقالینشست ضد ایرانیتوافق

تاريخ : شنبه 7 فروردين 1397 | 16:48 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.